Međuškolski književni kviz je projekt nekoliko školskih knjižničara Grada Zagreba, a osnivači su knjižnica Osnovne škole braće Radića (Ružica Rebrović Habek), knjižnica Osnovne škole Odra (Julija Dujić) i knjižnica Osnovne škole Josipa Račića (Darija Jurič), s tendencijom širenja i na druge školske knjižnice te dizanje projekta na županijsku razinu.
Nastao je u cilju jačanja međusobne suradnje gradskih škola kroz promicanje čitanja i druženja čitača navedenih škola.
Na taj način obilježavamo Međunarodni dan dječje knjige (ICBD – International Children’s Book Day), koji se od 1967. godine tradicionalno obilježava 2. travnja svake godine oko rođendana danskog pisca Hans Christiana Andersena, najpoznatijeg svjetskog stvaratelja bajki. Ovom manifestacijom želi se potaknuti ljubav prema čitanju i knjigama kod djece i mladih te potaknuti cjelokupnu javnost i društvo na shvaćanje važnosti čitanja u djetinjstvu i mladosti i važnosti same dječje knjige. Knjige imaju veliki utjecaj na razvoj djeteta: osim što potiče razvoj govora, koncentraciju i pamćenje, čitanje knjiga ima veliku ulogu u razvoju sposobnosti zaključivanja i bogaćenju rječnika, kako biti odgovoran prema sebi i drugima, zašto je važno učiti, ali i odvojiti vrijeme za igru. Čitanjem knjiga dijete razvija maštu i kreativnost te postaje sposobno lijepo se izražavati. Stoga knjižničari ovim kvizom žele istaknuti i pokazati kako je danas, možda čak i više nego prije, prijeko potrebno razviti kod djeteta ljubav prema knjigama i čitanju, preduvjetu cjeloživotnog učenja. Također, žele ukazati na činjenicu da cjelokupno društvo treba raditi na poštivanju čitanja kao važne vještine svakog čovjeka i davati podršku novim čitateljima, uz roditelje, učitelje i knjižničare.
Ovim projektom potiče se čitanje hrvatskih nelektirnih djela s kritičkim osvrtom, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvija navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljski duh te skreće pažnju na potrebu pisanja bilješki tijekom čitanja. Na taj način promičemo čitanje hrvatskih književnih djela. Rezultati kviza koriste se za poboljšanje čitanja nelektirnih djela kod učenika viših razreda OŠ, kako bi i dalje ostali aktivni korisnici knjižnica.
Učenike za sudjelovanje u kvizu animiraju učitelji hrvatskoga jezika i knjižničari, koji školsku razinu kviza provode i organiziraju zajedno u prostorijama školskih knjižnica.
U sklopu međuškolskog književnog kviza nastoji se organizirati i književni susret s autorom odabranog književnog djela.